poniedziałek, 23 grudnia 2013

Świąteczna dieta?!

No niestety słów dieta i Święta nie za bardzo da się połączyć. No bo , nie wiem jak u Was, ale u mnie Święta zwykle spędza się przy stole i co tu dużo mówić - wszystko kusi. Bo na stole tym pojawiają się same przysmaki niedostępne na co dzień.

Mam kilka wypróbowanych sposobów na to żeby w takie dni nie przesadzić, bo zaraz po Świętach jest Sylwester i trzeba się zmieścić w nową sukienkę:) A oto te sposoby:
- odpowiednia kreacja - zwykle wybieram coś dość obcisłego, żeby przypominało mi o trzymaniu fasonu, o wciąganiu brzucha i prostej postawie, wtedy łatwiej ograniczyć się z jedzeniem niż np. w luźnej koszuli ,
-uwaga z napojami - lepiej nie zaczynać pic tych z bąbelkami, bo nie dość, że są kaloryczne to jeszcze sprawiają, że możemy więcej zjeść (przynajmniej u mnie tak jest), nie mówiąc już o alkoholu;),
-zawsze dobra woda - tak naprawdę na wszelkich spotkaniach rodzinnych piję ją litrami, bo nie tylko gasi pragnienie, ale też zapewnia jakąś "rozrywkę" podczas przerwy w rozmowie (czasem z nudów sięgamy po jakiś przysmak, a lepiej i zdrowiej napić się wody),
-wszystko dobre i ładne, ale z umiarem - stół świąteczny naprawdę robi świetne wrażenie wizualne, zachęca do spróbowania wszystkiego, ale w takich momentach zastanawiam się, czy naprawdę wszystko będzie mi smakować, czy nie jem czegoś tylko dlatego, że jest ładne.. zwykle nakładam małe porcje wielu potraw, żeby wszystkiego spróbować, ale niczym się nie przejeść,
-ciasta do kawki - to moja słabość i przyznam, że nie wyobrażam sobie Świąt bez kawałka makowca mojej mamy , nigdy sobie tego nie odmawiam, ale ważne by na kawałku poprzestać, a nie napychać się kolejnymi bombami kalorycznymi z przeświadczeniem, że przecież już i tak zgrzeszyliśmy względem diety, więc można poszaleć,
-rozmowa to podstawa - to naprawdę ważne by rozmawiać przy stole, wtedy zdecydowanie jedzenie schodzi na dalszy plan, poza tym od tego są Święta by pobyć z bliskimi.

No a jeżeli mimo wszystkiego, po odwiedzinach u rodziny czuję się ciężko i grubo, to zawsze jest czas na spacer lub serię ćwiczeń :)

www.tuanclub.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz